بازاریابی تلفنی موضوعی است که نوسانات سینوس/کسینوسی داشته ‌است. یعنی در سال‌های اخیر به نظر بسیاری از کارشناسان، بازاریابی تلفنی سایر پاسخ‌گو نیست و از آن طرف هم بسیاری بر این عقیده هستند که اتفاقا بهترین هنگام بازاریابی تلفنی، همین عصر آماده است. لازم به‌ذکر است که این گونه از بازاریابی همانند دیگر ترفندهای بازاریابی، مستم روش‌هایی برای تبدیل شخص باره عقیده به مشتری است. در پیوسته با ما همراه باشید لغایت با ارائه یک سری از روش‌ها و آشنایی شما با جملات در بازاریابی تلفنی که بهترین نتیجه را حاصل می‌کند، بتوانید از بازاریابی تلفنی به منظور خود برسید.

 

 

 

معرفی ترفندهای بازاریابی تلفنی

فایل صوتی نوشتار را در پایین میتوانید گوش کنید.

 

 

پخش‌کننده صوت

 

00:00

00:00

 

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و ذیل بهره‌گیری کنید.

دانلود فایل صوتی مقاله

ایجاد چهارچوب قبل از تماس

ایجاد چهارچوب برای هرکاری رهنمود می‌شود. شما قبل از بازاریابی به هر روشی باید محدودیت‌ها، مشتری‌ها، موعد و… را درنظر بگیرید و با پروا به همه این مسائل بتوانید یک بازاریابی نتیجه‌ بخشی انجام دهید. فرد بازاریاب تلفنی باید از پیش جملات خود را آماده کند.

 

” سوال ” را می‌توان کلیدی برای بازاریابی تلفنی دانست. مشتری‌ها عاشق این هستند که از آن‌ها سوال شود. زیرا هم می‌توانند نیاز خویش را بازگو کنند و هم متوجه این می‌شوند که گرامیدن خاصی برایشان قائل هستند. یگانه از زیباترین جملات در بازاریابی تلفنی که از نوع سوالی هم هست،

 

” شما در حال اتمام کاری هستید؟ ” می‌باشد؛

 

این سوال بدین معنی است که اگر فرد موردنظر قادر به پاسخ‌دهی نمی‌باشد در سررسید دیگری تماس بگیرید. این امر به‌ جز اینکه نشانه‌ی احترام فرد بازاریاب به مشتری است، قاعدتا نتیجه بهتری برای فروش اغلب را هم دارد.

 

چند ترفند که در همان ابتدای بازاریابی تلفنی باید آن را یاد بگیریدچند ترفند که در همان ابتدای بازاریابی تلفنی باید آن را یاد بگیرید

ایجاد نیاز

نیاز فقط امری است که مردم را به سمت بهره‌ بردن از خدمات سوق می‌دهد. گرد از مهم‌ترین صحبت‌هایی که فرد بازاریاب تلفنی باید داشته باشد این است که از مشتری خویش سوالات ابتدایی بپرسد. مثلا اگر خدمات سرویس آنلاین مکانیک را دارید بپرسید

 

” اگر در پارکینگ خانه‌تان، خودروی شما روشن نشود شما چه‌ کار می‌کنید؟ ”

 

و بدون شک آن فرد جواب معقولانه‌ای نمی‌تواند بدهد؛ در این لحظه شما باید خدمات سرویس آنلاین مکانیکی خویش را شرح دهید.

 

شناسایی دغدغه و نگرانی مشتری

یکی از موضوعات دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، نگرانی و اعتماد نکردن شخص پشت تلفن است. در دنیای حاضر واقعا نمی‌توان به‌راحتی به کسی اعتماد کرد. پس این حق را بدهید که مشتری شما نیز چه بسا به‌دلیل نگرانی نتواند جواب مثبت به شما بدهد. از همین رو بهتر است که تضمین‌های خدمات خود را هم در حین تماس، حتما به وی بگویید.

 

این نوشتار را نیز بخوانید.  آیا اخ دارید احصاء فروشگاه اینترنتی خویش را براحتی داشته باشید؟

با شخص باره نظر قرار تلفنی مجدد بگذارید

در خیلی از موارد، بازاریابی تلفنی شما جواب هم می‌دهد ولی فرد می‌خواهد با خانواده، رفقا و … رایزنی کند. برای این فرمایش شما مجدد باید تعقیب کنید. با شخص باره عقیده دوباره قرار بگذارید و راز زمان مشخص با وی تماس برقرار کنید؛ شخص با نظم شما نیز آشنا می‌شود و می‌تواند راحت‌تر اعتماد کند.

 

هرموقع که دلتان خواست، تماس نگیرید

هرموقع که دلتان خواست، تماس نگیرید

حتما برای شما هم قبل آمده که در زمانی که در حال استراحت هستید ناگهان با صدای تلفن از خواب برخیزید. بدون شک با نگرانی تلفن را بر می‌دارید و معمولا با صدای یک خانوم روبرو می‌شوید که در عین حفظ ادب هدف معرفی خدمات خویش را دارد. در چنین شرایطی شما به هیچ وجه خدمات‌شان را قبول نخواهید کرد.

 

درکل شک نکنید اگر بازاریاب تلفنی با شما در ساعات غیر عرف تماس گرفت، خدمات آن گردآور درکل مناسب نخواهد بود. زیرا یک مدیریت زمان‌بندی هم ندارند. شما باید ابتدا به خدمات خویش نگاهی بیندازید و با پروا به گونه حیات مشتری‌هایتان، با تحقیق بتوانید ساعتی را پیدا کنید که بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد و از راه بازاریابی تلفنی بتوانید به هوده برسید.

 

جملات در بازاریابی تلفنی نقش اساسی را دارند

جملات در بازاریابی تلفنی نقش بنیادی را دارند

یکنواخت گفتگو کردن تفاوتی با شکست ندارد؛ این پافشاری همگی کارشناسان بازاریابی است. در بازاریابی تلفنی شما باید از جملات ترغیب ‌کننده‌ای بهره‌گیری کنید که هم صمیمیت داشته باشد و هم بیش از مرز خویش را با شخص منظور تقریبا  نکنید.

 

از همین رو شما باید به یک لحن و طرز حرف زدن شاخصی برسید اما باید حواستان هم جمع باشد که در مواقعی لحن صدای خود را تغییر دهید تا مشتری بتواند به شما و خدمات‌تان اعتماد کند.

 

این نوشتار را نیز بخوانید.  چطور در حرفه‌ی حسابداری کامیاب شوید؟

در بازاریابی تلفنی، اطلاعات کاملی از خدمات بدهید، ولی شخص را خسته نکنید

در زمان‌های گذشته، شنیدن اینکه اطلاعات اغلب را برای بنده ارسال کنید یک سربلندی برای شخص بازاریاب تلفنی بود. ولی با تحقیقات اغلب کارشناسان به این نتیجه رسیداند که شما در مدت ” 2 دقیقه ” باید به‌قدری توضیحات کامل از خدمات خویش بدهید که فرد پشت تلفن به‌دنبال اطلاعات سایر نباشد.

ترفندهای بازاریابی و فروش تلفنی

البته باید این را هم درنظر بگیرید که به هیچ وجه نباید توضیحات خویش را طولانی کنید؛ توضیحات طولانی کاربر را خسته می‌کند و گل سرسبد خدمات شما که در همان ابتدا به آن اشاره کردید را از یاد خواهد برد.

 

خدمات خود را بیش از کران بزرگ نکنید!

بازاریابی تلفنی امری است که در طولانی مدت نتیجه ایده‌آل می‌دهد. از این جهت بسیاری از موسسه‌ها و شرکت‌ها برای زودتر نتیجه اخذ  به کذب روی می‌آورند. شاید بازاریابی تلفنی در 10 سال قبل با بزرگ‌بینی خدمات خویش تاحدی پاسخ می‌داد؛ اما اکنون در عصری هستیم که همگی به اینترنت دسترسی دارند و از این جهت هیچ شخصی به‌راحتی با کبیر جلوه دادن خدمات، اعتماد نمی‌کند.

 

از طرفی سایر شدنی است که بزرگ‌ بینی خدمات نتیجه‌بخش هم باشد اما مطمئن باشید که پس از به کارگیری خدمات شما، دیگر هیچ‌وقت به شما اعتماد نمی‌کنند.


akhbar tecnolozh12

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازاریابی ,تلفنی ,خدمات ,خویش ,مشتری ,نتیجه ,بازاریابی تلفنی ,تلفنی باید ,خدمات خویش ,بازاریاب تلفنی ,ترفندهای بازاریابی ,خدمات سرویس آنلاین ,ابتدای بازاریابی تلفنی ,همان ابتدای بازاریابی ,ترفندهای بازاریابی تلفنی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

حلقه شهید ابراهیم هادی نرخ فوری مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی AHGhaznavi نمونه سوال امتحان سالیدورک وبلاگ دکتر رضا جهانمردی علم ورزش پیکاسو گرافیک خونخواه بانوی بی نشان